Rólunk

A tranzit.blog.hu többszerzős artblog, témája a vizuális kultúra. Legfontosabb célja, hogy a vizualitás minél tágabban értelmezett területéről szóljon mindenkihez, akit a dolog érdekel vagy érdekelhet. Egy kortárs képzőművészeti kiállítás épp úgy szóba kerülhet itt, mint egy utcai tüntetés, egy graffiti, egy weboldal vagy akár egy TV reklám. Az artblog alcíme kritika és vizualitás, mivel a vizuális jelenségek kapcsán nem az „érdek nélküli szépséget“ szándékozzuk bemutatni. >>

Erste Bank

Üzenőfal

  • melkein: Fogjuk meg a dolgok könnyebbik végét! (2010.02.06. 05:44)
  • Süvecz Emese: Call for applications for PhD in Practice Program Application period: February 1 – March 1, 2010 ... (2010.02.04. 15:17)
  • Süvecz Emese: Calling all Artists and Art-Academics with an interest in the Cosmos, Planets and Stars The Sevent... (2010.02.01. 08:17)
  • Süvecz Emese: EGY HÉT HÁY ÁGNESSEL – KIÁLLÍTÁS, ANIMÁCIÓS MŰHELY, VETÍTÉSEK A Műcsarnok BBS 50. Más hangok, más... (2010.02.01. 08:11)
  • Süvecz Emese: Drag King képzés nőknek és transzszexuális férfiaknak február 7 Álmodtad már, hogy férfi vagy? ... (2010.02.01. 08:08)
  • Üzenőfal

Kommentek

Címkék

2008 karácsony (18) aktivizmus (25) archívum (7) artists run space (4) artworld (21) autonomia (3) balkan (3) berlin (16) blog (4) design (10) dorottya galéria (3) ellenkultúra (11) emlékmű (4) építészet (23) feminizmus (6) festészet (8) film (32) fogyasztáskultúra (4) fogyasztás kritika (4) fotó (23) gender (13) graffiti (8) gyűjtemény (4) háború (5) hangköltészet (4) identitás politika (7) impex (3) interjú (5) internet (6) intézménykritika (7) intézmény kritika (4) kiállítás (3) kmi dunaújváros (3) kollaboráció (5) könyv (14) környezet művészet (3) kortárs képzőművészet (3) közösségi művészet (5) köztéri művészet (10) kritikai művészet (8) kulturális politika (40) kurátor (6) kurátor képzés (4) labor (4) liget galéria (4) london (5) lumu (7) malmö (3) mke (3) modem debrecen (3) modernizmus (15) műcsarnok (16) műgyűjtés (17) multikulti (6) munka (10) művészeti kutatás (3) művészeti sajtó (4) művészettörténet (7) művészszöveg (4) múzeum (5) neoavantgárd (10) new york (24) nyilvánosság (4) ökopolitika (5) önreflexió (6) párizs (10) perfomansz (9) plakát (4) politikai művészet (9) populáris kultúra (4) public art (6) reklám (3) sirály (3) street art (7) szerzőség (4) színház (10) szobrászat (6) társadalomkritika (7) társadalom kritika (34) tokió (4) trafó galéria (7) tranzit.hu (4) tüntetés (6) tv (8) újmédia (6) új média (16) utópia (4) város (7) városfejlesztés (16) velencei biennále (8) videó (15) video (4) vizuális kultúra (55) címkefelhő >>




Az internetadó és a tudásalapú társadalom

2008.04.24. 17:06 | reflex | Najmányi László

internet kulturális politika


Kép: Najmányi László

1998-ban javaslatot tettem a politikusok periodikus elmegyógyászati átvilágítására. Többek között azzal érveltem, hogy a nagyvállalatok leendő vezetőinek pszichológiai alkalmasságát rutinszerűen tesztelik világszerte, hasonlóképpen az óriási pénzösszegek és emberek millióinak sorsa felett diszponáló politikusok mentális alkalmasságát is meg kellene vizsgálni, mielőtt esetleges szellemi fogyatékosságuk következtében jóvátehetetlen károkat okoznának.


Kép: Najmányi László

A javaslat meglehetősen nagy vihart kavart. Számos sajtó, rádió és televízió interjút adtam az ügyben. Érzékeny pontot érinthettem, mert egymás után jelentek meg a javaslatom szükségességét cáfolni igyekvő, „szakértői” írások a sajtóban. Végül egy pártjából frissen kizárt képviselő, szinte szó szerint az én érveimet ismételve a parlament elé terjesztette a politikusok pszichiátriai tesztelésére vonatkozó törvényjavaslatát, de az nem került megtárgyalásra. Ha javaslatom alapján törvény születik, és csak mentálisan kompetens politikusok kerülhettek volna az azóta eltelt évtizedben hatalomra, nem süllyedt volna a nagy európai béka feneke alá az ország szinte az összes mutató tekintetében, és a busásan megfizetett, jövedelmeik nagy része után nem adózó, számlaadásra nem kötelezett, középkori privilégiumokat élvező közszolgák nem készülnének éppen az internetadó bevezetésére.

Az internetet használók száma Magyarországon jóval alacsonyabb, mint az európai átlag. Ez az ország gazdasági fejlődését lassítja, és versenyképességét tovább rontja. Az ok az informatikai eszközök és az internet hozzáférés drágasága. A magas árakat az őket terhelő járulékok alakítják ki. Az adathordozók például 70 %-kal olcsóbbak a szomszédos Szlovákiában. Franciaországban kb. havi 2000 Ft-nak megfelelő összegért lehet teljes körű internet szolgáltatást vásárolni. Az európai országok többségének polgárai a magyarok jövedelmének sokszorosát keresik, számukra nem gond a legjobb informatikai eszközök és az internet hozzáférés megvásárlása. Európában a legtöbb adót és járulékot a belgák fizetik, akik magas színvonalú szolgáltatásokat kapnak, és a fizetésük lehetővé teszi, hogy jelentős összegeket tegyenek félre öreg napjaikra, miközben kényelmesen élnek. A belgák után a náluk nagyságrendekkel kevesebbet kereső magyarok fizetik a legmagasabb adókat és járulékokat a kontinensen, ugyanakkor alacsony minőségű szolgáltatásokat kapnak, és porosz-bizánci típusú, túlburjánzott, értelmetlen bürokrácia nehezíti életüket, köti gúzsba vállalkozásaikat. A lakosság többsége pocsék körülmények között, egyik napról a másikra él, spórolásra nem is gondolhat. Most az adók és járulékok tekintetében Belgiumot is meg akarja előzni az elvonásokat reformokként meghirdető magyar kormány. Rombolni mindig könnyebb, mint építeni. Ugyanaz a kormány, amely programjában a tudásalapú társadalom megteremtését, az „informatikai szakadék” betömését ígérte, most az internet szolgáltatást készül megadóztatni. Az új adót kulturális járulék címén akarják beszedni. A „giccsadó” néven ismert járulékot az 1990-es évek elején vezették be, elvileg a művészetek támogatására. Kezdetben a pornográf filmek készítőit és az erőszakos videojátékokat sújtották vele, később minden kulturális tevékenységre, sőt például bevásárlóközpontok és gabonatárolók építésére, és a mobiltelefonokra is kiterjesztették. A kulturális járadék a Nemzeti Kulturális Alapba folyik be, de az összeg jelentős része felett nem a szakmai kuratóriumok, hanem a kulturális tárca rendelkezik.

Az internetadó bevezetése tovább fogja lassítani az internetet használók számának növekedését, hiszen a szolgáltatók biztosan ráterhelik majd a megnövekedett költségeket a mostani árakkal is nehezen birkózó fogyasztókra. A kormány azt ígéri, hogy az új sarc „legalább 50 %-ával” a művészeteket fogják támogatni. Az ilyen ígéreteket már ismerjük. A támogatások növekedése helyett ismét a támogatások csökkenése következik, miközben a hatalom baráti köre biztosan tovább fog gazdagodni. Csak őrültek képzelhetik, hogy móka lesz gazdagnak lenni egy tönkretett, tönkretevőiket gyűlölő országban.

70 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://tranzit.blog.hu/api/trackback/id/tr86440570

Kommentek:

Magyar 2008.04.24. 19:51:03

Csodálatos cikk.
Csak lassan véget kell vetni a dumáknak, és felkötni ezt a csürhét, mert maguktól nem akarnak eltakarodni.
lassan ott tartunk hogy semmit sem érdemes itt csinálni annak akinek egy csepp sütnivalója van csak külföldre menekülni.
Vagy mutyizni.
Micsoda szemét balkánná tették ezt az országot az már szörnyű.Még 10 év és albánia is röhög rajtunk, de románia, bulgária már most kezdheti..főleg mert ők nemzeti öntudatban és felelősségvállalásban fényévekkel előttünk vannak.
A magyar nép halálra van ítélve szerintem, ha nem ébred öntudatra és fordul gyorsan a jó irányba.

afsdgg 2008.04.24. 19:52:32

na ilyenek miatt fogok kimenni ebből a kurva országból
lassan mondom hogy a kormány is megértse:
ELHÚZOM A BELEM EBBŐL AZ "ORSZÁGBÓL" ÉS NEM FOGOK IDE EGY BÜDÖS FILLÉRT ADÓT SEM FIZETNI

lassan mondom hogy a kormány is megértse:
MÁR NAGYON SOK EMBER ÍGY VÁLASZOL EZEKRE A LÉPÉSEKRE, ÉS LESZNEK MÉG TÖBBEN IS.

lassan mondom hogy a kormány is megértse:
ITT A BELEM 1 ÉVIG KIDOLGOZOM A KINTI 1 HAVI FIZETÉSÉRT.

lassan mondom hogy a kormány is megértse:
NEM AKAROK ENNEK A FOSADÉK "ORSZÁG" ÁLLAMPOLGÁRA LENNI.

Handras · http://www.handras.hu 2008.04.24. 19:57:27

A cikkel majdnem teljesen egyetértek egy kivétellel:

Nálunk az internet egyáltalán nem drága, és az arához képest elég gyors. Ausztriában például elég drága és lassú a net, de pl Angliában is.

Gyakorlatilag mindenkinek lehetne itthon net, de nem azért nincs mert drága, inkább igényük nincs rá az embereknek. Buták a politikusaink, de sajnos az állampolgárok is.

Ettől függetlenül az internet megadóztatása egy baromság.

afsdgg 2008.04.24. 19:59:12

ILYEN ADÓ OLYAN ADÓ ISTEN F@SZA ADÓ

EZT ORDÍTVA:
HOGY A JÓ KURVA ISTENROHADT KURVANYUKAT MAGUKRA NEM KELLEN ADÓT VETNI. (az fel sem merül bennük)

példák: politukus adó (fejenként 80%)
politikusi jarműhasználati adó
parlamenti cigiadó 5000% -osat
parlamenti hiányzási adó

egyébként látszik hogy nincs ötlete a kormányak hogy miből szedjen még be adót, de nagyobb sarcot meg már nem mer kivetni mert tudja hogy akkor forró helyzet alakulna ki nagyon gyorsan
folytassam még köcsög parlamentiek

anyuci 2008.04.24. 20:00:31

Szánalom ez a görcsös behajtási akció.

eventus 2008.04.24. 20:02:25

Emberek! 10 %-os párt van kormányon!!!

afsdgg 2008.04.24. 20:08:19

Emberek! 10 %-os párt van kormányon!!!
megdöntjük?
jah jön helyette orbán lol a megváltó :)

somebody 2008.04.24. 20:13:18

nem nekunk kellene kimenni kulfoldre, hatha ez a cel, ne tegyunk nekik szivesseget. ezt a brancsot kell valahova eltuntetni. a hataron kivulre nemigen lehet passzolni oket, nincs orszag, amely befogadna ezt a csodtomeget es rablobandat. itthon kell eltenni oket jo messzire minden penztol es hatalomtol, mondjuk -elszamoltatas utan- bortonbe, ha azt erdemlik. egyebkent nem vilagos, miert kell meg az afa-n kivul (ami minden termek aranak, pl. a cd-nek, konyvnek, nyakkendonek, 20 %-at teszi ki) tovabbi akarhany szazalek adot fizetni a mar amugy is megadoztatott fizetesunkbol. marhasag az az erveles is, amely a szonyegekre, mobiltelefonokra vonatkozik: a dizajnos termekek ara amugy is magasabb, eppen egyedi, kulonleges voltuk miatt.a befizetet adonkbol annyival kevesebbet kellene lenyulni, elszorakozni, es akkor jutna a kulturara (is), nem lenne szukseg ilyen fals ervekre a penzbehajtashoz.

XY 2008.04.24. 20:15:08

Miért, szerinted mi a céljuk azzal hogy leépítik az ország lakosságát, elüldözik az értelmes embereket, élhetetlenné teszik az országot?
Kell nekik.
A gondolkozni nem tudó szolálók maradnak, a többi menjen, ez a cél.

endike · http://anarchia2020.blog.hu 2008.04.24. 20:17:01

Mindig mindenben a politikusok a hibásak. A félmillió álrokkant-nyugdíjas, a dolgozni nem akaró segélyre berendezkedettek, a minimálbéren bejelentett félmilliókat keresők, a hatalmas állami bürokráciában dolgozók, a 999. havi nyugdíjat ígérőkre gondolkodás nélkül szavazó nyugdíjasok - és még sorolhatnám - tehát Magyarország Szent Tehenei nem tehetnek semmiről.

hunkor 2008.04.24. 20:17:41

TESSÉK BEFEJEZNI EZT A NYAVAJGÁST, HOGY EMIATT KÖLTÖZIK EL VALAKI KÖLFÖLDRE. ITT KELL MARADNI, KÜZDENI.

Magyar 2008.04.24. 20:19:40

endike.
szerintem mi fenéért vannak a politikusok?
azért hogy a becsületesen dolgozó, nem betegeskedő, jó szolga nép becsületesen befizetett 60-70-80% összadójából jól éljen, ossza az észt és vásárolgasson magának luxusvillát, luxusautót?
nem azért hogy megoldják a gondokat?nem azért fizetik őket egész jól?

Ubuntufan 2008.04.24. 20:25:30

Internetadó? Emberek, olvassátok már el, hogy megint 30%-os gázáremelés várható....
Nem mintha a netadó nem fájna, de a téli hónapokban a +10.000 még jobban fog.
Hogy a tehén szarná nyakon már ezt a rohadt rablóbandát.

akárki 2008.04.24. 20:30:10

Mielőtt itten nagyon sokan belelovalnák magukat abba az elképzelésbe, hogy más kormány alatt kolbászból fonnák a kerítést, csak egyet mondanék: "szőlőbánya"... Na ugye, dereng már, hogy lopni mindenki szeret. (És lop is.)

akárki 2008.04.24. 20:35:06

Egyébként, nem mentegetve az adót, mert engem is felbosszantott, azért csöndben megjegyezném: nem csak az adóink kirívóan magasak Európában, hanem az a pénz is a leggazdagabb országokéval vetekszik, amit szociális ellátásokra költünk. Magyarán: tovább nyújtózik az ország, mint ameddig a takarója ér. Minden "ingyééé" kéne a népeknek. "Mer az jár."
Na ezen kéne inkább mélyen elgondolkozni...

RogerNyul 2008.04.24. 20:35:17

A nyuggereknek nem adnék szavazati jogot, pont úgy, mint a 18 év alattiaknak. Szavazzon csak az, aki a kettő közt van életkorban. Hátha jobban meggondolnánk magunk és nem dőlünk be üres ígéreteknek többé.

ember 2008.04.24. 20:38:09

Nem a draga internetkapcsolat miatt nem terjed az internet hasznalata, hanem mart nincs magyarnyelvu tartalom. Ez a jarulek a tartalom eloallitasra szolgal, ha igy lesz, hozzajarul az internetpenetracio novekedesehez.
Egyebkent nem vagyok kormanyparti.

LiberAll 2008.04.24. 20:42:38

Az egész politikaielitet el kellene távolítani, akkor talán lenne 3 jó évünk, annyi idő kellene az újaknak, hogy rájöjjenek, hogy miként kell lopni .... :(

Ubuntufan 2008.04.24. 20:45:40

ember..... Te itt élsz Magyarisztánban, vagy valahonnan máshonnan osztod az okosságot? :)
Az adót(nem járulék!) gyakorlatilag el fogják lopni, mivel mindenféle sógor-koma cégekbe fogják pumpálni ( akik azért egy kis zsebbe tejelés után ) roppant fontos kulturális tartalmakat fognak előállítani, amit aztán a kutya se olvas.
Ez itt Mo., ne tévedjünk el.

LiberAll 2008.04.24. 20:45:43

" RogerNyul 2008.04.24. 20:35:17
A nyuggereknek nem adnék szavazati jogot, pont úgy, mint a 18 év alattiaknak. Szavazzon csak az, aki a kettő közt van életkorban. Hátha jobban meggondolnánk magunk és nem dőlünk be üres ígéreteknek többé. "

Hm, nem akarod Őket "koncentrálni" vagy mint a Zöld szójában "újrafeldolgozni" ???

Ugye belátod, hogy kicsit beteg a gondolkodásmódod. Ennyi erővel az egész országtól megvonhatnád a szavazójogot. Vagy szerinted, csak a magyar(turbó) gárda tagok szavazhatnának( lendületes karlendítéssel ?? )

FlybyWire 2008.04.24. 20:48:25

ember 2008.04.24. 20:38:09

Nyilván a télapóban is hiszel még... talált?

Ubuntufan 2008.04.24. 20:49:18

LiberAll: ha rövid akarok lenni, akkor menj a picsába.
Ha hosszabb, akkor szaladj el egy kis fejtágításra a helyi maszop szervezetbe, hogy elmagyarázzák neked, hogy mikor nem szabad megnyilvánulni még egy tetves provokátornak sem.

Bali1 2008.04.24. 20:52:34

Az a baj,hogy mindannyiunknak csak a szája jár,és ezt a hatalmon lévők is jól tudják....
Miközben irdatlan mennyiségben folyik ki a pénz a kasszából,pótolják,mert kell valamiből.
Csak az a gond,hogy ezt a pénzt nem én költöm el,és nem rám költik...nem a családomra,nem azért,hogy nekem,Nekünk legyen jobb....
Mivel nem kapok semmit,és mellesleg nem is kérek semmit,én sem fizetek adót.Egyetlen célom,hogy eladjam amim van és villámgyorsan elhúzzak innét.
Dolgozzak bagóért,legyek bevándorló....kit érdekel?
De egy biztos,nyugodtabban fogok élni,tervezhető jövő mellet mint itt.

LiberAll 2008.04.24. 20:53:46

@ Ficere
Szerinted, a nagy "okosok" szerint szerkesztett tartalom a fontos, mint a "királyi tv-ben" amit (bocs a nyúlásért) " drogok nélkül nem tudok nézni " szintű média hulladékot gyárt, a ker. tv-ről meg ne is beszéljünk. Szóval ők találják ki a tartalmat? Kitaláljuk mi magunk, nézd a blogokat, vagy a magyar netet, vannak itt művészeti cuccok, csak nem keresgélsz...

VicGilson · http://spiritus.blog.hu 2008.04.24. 20:55:52

akárki
Még jó! 18 éve folyamatosan egymásnak adják a zsírosbödönt (ill. a kamrakulcsot).
Amit mondasz, hogy túlköltekezés van, meg rossz elosztás, az maximálisan igaz. De ne azokat terheljék (adóztassák) meg már még jobban, akik eddig is fizettek!

Élelmiszeráremelés, gázáremelés, netadó, kulturális adó (nyakkendőre, ruhára)...
Ez valami rossz álom, igaz?

Azt hiszem, nekem is most kezd elegem lenni ebből az egészből.
Valamit tenni kell.
De mit?

Felelős, hozzáértő emberek kellenének a kormányba, a parlamentbe.
De kik és hogyan?
Megdönteni a hatalmat? Hogyan?
Kimegy néhányezer ember emberkedni?
Kiküldenek rájuk 5 ezer állig felfegyverzett rendőrt. Vagy még többet. Ha minden kötél szakadna, kiküldenék a honvédséget is - erre mérget veszek.

Mi a megoldás?
Azt tudom, hogyan lehetne normális programot kidolgozni az országnak (nem kell gúnyolódni: tudják azt mások is; nem én kakiltam a spanyolviaszt).
De hogyan lehet eljutni odáig, hogy ezt megvalósíthassuk?

Ubuntufan 2008.04.24. 20:58:27

VicGilson: feltetted a végső kérdést: hogyan.
Most már nem az a kérdés, hogy mit, hanem, hogy miképp lehet rendet tenni ebben a szarban.
Csak reménykedem, hogy nálam okosabb emberek is már ezen gondolkoznak.

LiberAll 2008.04.24. 20:58:40

@ Ubuntufan
Hogy rövid legyek te menj a picsába, vagy inkább a Pecsába(rád férne)
Az ilyen szövegeket nem lehet figyelmen kívül hagyni, amúgy igen én is a kormánypártokra szavaztam (már készítem a "kormányra szavaztam elnézés" feliratú polót, mert nem ezt igérték) de kicsit elegem van a "turbó "magyarokból. Ha a magyar gárda menne, azt leverné a szemetelőket, meg a shit lerakókat, meg takarítana, én lennék az első aki viném nekik a kaját piát, de eddig kimerültek a nép idegelésében és a széthúzás fokozásában
Ezen gondolkoz el ember...

LiberAll 2008.04.24. 21:01:10

@VicGilson
Lehetne itt pénzt csinálni, csak ki kellen rúgni a minisztériumi létszám 60%-t szerinted van olyan párt ma Mo-n aki ezt beválalná???
S még lehetne folytani....

Ear 2008.04.24. 21:02:45

Az lenne az ország érdeke, hogy minél többen jussanak internethez, erre megadóztatják, mert szerintük nincs kulturális értéke.

Hasznos lenne az ország számára az internetadó bevezetése?
Szavazás: wita.hu/index.php?show=wita&wita=33

titokvadász 2008.04.24. 21:03:58

a nálad okosabb emberek ebben az országban képtelenek döntéshelyzetbe jutni .egyébként ha ők békén hagynának minket biztosan mondhatom beljebb lennénk

Ubuntufan 2008.04.24. 21:04:13

LiberAll: akkor kölcsönös elküldést le is rendeztük, amúgy meg nincs miért elnézést kérned: tiszta sor, aki a maszopra szavazott anno, az klinikai eset.
Nehogy azt hidd, hogy a gárdát védem, de azért lássuk be: nem ők okozzák a legnagyobb bajokat.
Te meg ezen agyalj 5 percet.

Bali1 2008.04.24. 21:04:39

Vic.
Itt sehogy.Más is tudja.Sokan tudják,de azok az emberek mint ahogy Te is soha nem kerülnek döntés helyzetbe.
Egyszerűen akik hatalmon vannak nem érdekük olyan döntéseket hozni,ami nekünk-egyszerű polgároknak-logikus és jó lenne.
Ők a saját pecsenyéjüket sütik,Én is ezt teszem.És nem fogom az ő húsukat megforgatni a nyárson,ergó nem segíttek.
Ők felelősek mindazért ami ebben a szerencsétlen országban ezidáig bekövetkezett,oldják meg maguk.

VicGilson · http://spiritus.blog.hu 2008.04.24. 21:08:04

LeberAll
Persze hogy lehetne. Sőt: van is. Csak azt is szétlopják, ill. rosszul osztják el.
Így nem nehéz tönkretenni egy országot.

Van-e ilyen párt?
Mondtam én ilyet?
:)
Pontosan azt mondtam, hogy felelős és hozzáértő emberek kellenének a parlamentbe.
Úgy ahogy van, hányok az egész magyar politikai 'elittől'. Az egész parlamenttől.

Akarat, kitartás, hozzáértés.
Ennyi.
Egy év kemény munkával olyan programot lehetne összállítani, amivel neki lehetne indulni az országnak.
Csak nem akarják.
Senki (senki - aki döntéshelyzetben van).
És akkor most?
...

aha 2008.04.24. 21:08:23

jelenleg 2.400 000 ember fizet adót ebben az országban, és ennek a 60 %-a minimálbér után. ebből bizony elég nehezen lehet annyit költeni, hogy mindenki ingyen, vagy csökkentett áron kapjon mindent, ahogy szeretné és megszokta.
vagyis bali1 nincs egyedül a bejelentésével, hogy "Mivel nem kapok semmit,és mellesleg nem is kérek semmit,én sem fizetek adót"
Rajta kívül még több mint 5 millió munkaképes kor ember sem fizet semmit. Hogy nem is kapna semmit arra azért nem esküdnék meg. Szerintem elmegy orvoshoz, jár az utakon, a gyerek is eljár iskolába esetleg még kap is ezt-azt nyugdíjat.

grdsjt 2008.04.24. 21:08:48

vki azt írta, hogy olcsó nálunk a net

12000/hó nálunk a net+TV
1Mbit, 40 csatorna

és más lehetőség nincs

zorglub 2008.04.24. 21:11:46

3000 önkormányzat (New York kb 10.000.000 lakossal kb. 12); kenőpénzrendszer a politikai vízfej eltartására, piacgazdaság hiánya a politikai rendszerben: 5%, nyerő párt igazságtalan túlnyerési rendszere, duopolista politikai rendszer (köszönet Tölgyesi Péteréknek); "nagy" Magyarországra méretezett parlament, örök vesztesek a politikába: Orbán, Kuncze; polírozott kommunista alkotmány ,amelyről mindeki tudta, hogy a helyére egy újat kell majd alkotni, azóta sincs; rendszeresen államcsőd-közelbe kerülő költségvetés, hogy egy pártocska nyerjen a következő választáson: következmény nélkül;

Bársonyos posztkommunista rendszer 50%-os elvonással (az adófizetők szűk körének, a többi meg röhög, de tüntet!).

"Mondjam még?"

Szifon 2008.04.24. 21:15:59

Volt itt a masik blogon egy emberke az azt javasolta, hogy csak az szavazhasson aki az egymast koveto ket evben fizetett adot. Amennyiben nem fizetett ugy nem is szavazhatna. Na mar most ugye mennyi nyugdijjas fizet adot? Nem sok. Mennyi kissebbsegi fizet adot? Nem sok.
Mondjuk a nyugdijjat is bekorlatoznam felulrol, mert aki sok nyugdijjat kapna az mar aktiv koraban is "jol" keresett!! Ugye!
A politikusokrol most nem fejtem ki a velemenyemet mert nagyon hosszu, inkabb csatlakozok az elottem szolokhoz.
Teljesen vilagos hogy a muksiknak odafennt k.vara gozuk sincs hogy mit is kene csinalni! Ez mar nem szomoru hanem VESZELLYES !!

zorglub 2008.04.24. 21:16:04

Mi lenne, ha Critical Mass-t egyszer (többször, amíg kell) országosan és bicikli mentesen szerveznék?

titokvadász 2008.04.24. 21:19:49

rohadtúl dühit ,hogy néha eltünik amit írok
és utálok újra írni

LiberAll 2008.04.24. 21:22:42

@Ubuntufan
A kormányra szavazók nem klinikai esetek, mondjuk volt egy nagyfokú jóhiszeműség, s akkor ők tüntek a kisebbik rossznak, ma már csak rossz, s rosszabb van, de ezt lehet még fokozni, jelzős szerkezettel, de ez mégis egy nyilvános blog szóval nem teszem.
Amúgy a gárdával az a bajom, hogy pont rosszkor és rossz érzéseket keltve hozta össze a jobb oldal élükön (O.V. hathatós támogatásával) ennél többet várnék a fidesztől, de tudom, hogy várhatok, míg meg nem döglök ...

@VicGilson: Ezt most nagyon jól megfogalmaztad, sajnos tényleg ez van. :(

aha 2008.04.24. 21:25:20

csak megismételném a számokat.
2.400.000 ember fizet adót. Azok 60 %-a a minimálbér után, vagyis nagyjából 1 millió ember fizet nem a minimálbér után és 1.400.000 a minimálbér után.
5 millió munkaképes korú (nem mind kisebbségi és nem is nyugdíjas) meg nem fizet.
én pl. már eléggé unom, hogy ezért kell a fele jövedelmem befizetnem adóba.
a mai kedvencem, hogy amikor a bkv totál csődben van, akkor bejelentik, hogy bevezetik a kismamabérletet és kedvezményesen utazhatnak majd. Hát én nem annyira örülök, hogy akkor most ezt is fizethetem majd.

titokvadász 2008.04.24. 21:28:03

nekem egyre csökken a tűrésfaktorom ezekkel az idiótákkal szemben

kutyacica 2008.04.24. 21:28:30

Ausztriában meg Angliában lassabb a net?!?!?! Internet is a series of tubes, everybody knows that. looooooooooool

dragos (törölt) 2008.04.24. 21:38:51

2 éve még középvezető voltam egy nagy multinál MO-n, sok adót fizettem. A kitermelt adóforintjaimat nem értelmesen és hatékonyan hanem mutyiban és ostobán költötte el az állam. Miért csökkenjen a reáljövedelmem azért, mert más rosszul végzi a dolgát? Fogtam és elmentem külföldre. Azóta a helyzet csak romlott, ezért a családot is kiviszem. Nem akarok örökké kint élni, mivel szeretem a hazám, de a mostani balfaszkodáshoz nem vagyok hajlandó asszisztálni.

lele 2008.04.24. 21:54:43

afsdgg 2008.04.24. 19:52:32

PONT EZ A CÉLJUK!!!!!!!!! HOGY AZ ÉRTELMISÉG ELTAKARODJON EBBŐL AZ ORSZÁGBÓL. Senki nem beszél erről: www.mno.hu/portal/523533?searchtext=peresz , aki meg beszél, az náci, fasiszta, irredenta, soviniszta.

asdf 2008.04.24. 21:58:45

Ez nem balfaszkodás, most láthatjuk egy életképtelen impotens (és inkompetens) kormány végső vergődést, kb. mint amikor hitler az utolsó napokban még a nem létező hadoszátlyokat tologatta a nem létező birodalomban és a tábornokait baszta le hogy azok miért nem küzdik le az akadályokat....

Ez dettó, öltöny adó, nyakkendő adó meg ki tudja mi lesz még itt, az apjuk faszát...

Ha nagyon hamar nem takarodnak el (legjobb lenne a dunába lövés), és kitartanak még másfél évig, akkor ennek az országnak vége van. 2010-ben majd mi kuncsorgunk az afrikaiaknál segélyért, és majd azt tanitja a legsötétebb afrikai nyomortelepen is, hogy cak ennyire le ne süllyedjünk mint magyarország....

balev 2008.04.24. 22:09:32

XY nagyon jól fogalmazta meg. Pontosan az az érdekük, hogy fenntartsák a megosztottságot. Oszd meg és uralkodj elv. Aki okos, fiatal, van lehetősége és nem köti ide semmi, az mind elhúz innen. Saját környezetemben az utóbbi évben rengetegen léptek le és csak gyorsul az ütem. Olyan szintű elkeseredés alakul ki az emberben, ahogy olvassa a kommenteket. Nem csak itt, más blogokon is.
Ha már ennyien ráébredtek (még mindig nem elegen), mi a francot lehetne tenni?
Mindenkit elzavarni a parlamentből, szakértőket betenni, önkormányzatokhoz ugyanígy. Közszolgák számát, bürokráciát ésszerűsíteni.
Egyetlen egy probléma van csak. Nem fogják engedni. Se jobb, se baloldal. Olyan háttérérdekek és pénzek vannak, hogy bármit megtesznek a hatalom megtartása érdekében.
Nagyon össze kellene már fogni ebben az országban és blokád alá vonni Bupapestet pl. hogy álljon le az élet, a gazdaság. Mindenki, taxisok, bkv-sok, pékek, menedzserek, leszarom. Mindenki!

Ez az, ami nem lesz, mert ha azt érzékelik felülről, hogy hirtelen túl nagy lenne az egyetértés, felháborodás mértéke az embereknek, hirtelen jönne a terrorveszély, az antiszemitizmus és a többi szokásos jól felhasználható aduász. Ezek mind megintcsak a megosztást szolgálják. Hogy ne fogjunk össze és ne azon gondolkozzunk, hogyan zavarhatnánk el az egész "elitet", hanem egymás gyűlöletével. Jól bevált recept.
Talán egyszer átesünk a holtponton és egyszerre kritikus tömeg fog össze, ami ellen már kevés a rendőrség, honvédség és nincs menekvés. Ehhez viszont tájékozottság kell. Amit ne várj el, a szintén szándékosan butított (média, oktatás, egészségügy) nagytömegtől.

Vess egy pillantást az USA-ra. Szándékos leépítés, ugyanez a cél.

Ajánlom mindenkinek a Zeitgeist-et. www.zeitgeistmovie.com/
Le lehet tölteni, van hozzá felirat opensubtitles.org-on, vagy a feliratok.hu-n. Vagy meg lehet nézni a google videók között.

kurvára el vagyok keseredve...

Sáfrány 2008.04.24. 22:17:44

A kulturális járulékot pedig később Gát György típusú bűnözőknek adják. Könyörgöm jelentse már fel valaki, soktízmillió forint közpénzből szándékosan csinált selejtet.

faradt · http://azsincs 2008.04.24. 22:22:48

Honnan jön ez a rengeteg elmebeteg aki telekommenteli a netet a baromságaival?

Sáfrány 2008.04.24. 22:30:32

Érkezik már az anderemacht, meg a reziszt.

A tisztelt hatalom meg már most szedheti az imodiumot, mert qrvaélet hogy olyan példát fog statuálni velük a jónép hamarost hogy néhány évtizedig politikusnak eszébe sem fog jutni a lopásnak még a lehetősége sem.

Horvath Zoltan 2008.04.24. 22:53:19

Meghogy a sogoreknal lassu es draga a net. Hülye vagy. 1MB mobil az istenhata mögötti faluban 1800 meteren mindez 4 rugoert. Amugy ez az egesz ceco a netadoval es a nyakkendövel a kormany teljes koncepcio hianyat bizonyitja. Az egesz csürhet a Dunaba. Orbant es Gyurcsanyt en vallalom. Kinek van a sufniba egy shotgunja, kene egy kicsit köcsönbe, csak ket löves lenne.legyszi,legyszi legyszi.

Bedi 2008.04.24. 23:07:21

Az internetadó marhaság, de itt szinte az összes hozzászóló idióta?

Veritek a nyálatokat az adók miatt, amkor ebben az országban a legmagasabbak a fejlettségünkhöz (es GDP-hez) képest a közkiadások? És mindezt alig egy-millió ember adójából fizetik?

Lehet a Gyurcsány gusztustalan és tehetségtelen, de ti rosszabbak vagytok, a fitymafejű vezéretekkel együtt. Egyszerre követeltek adócsökkentést és mentek utcára a legkisebb kiadáscsökkentés ellen.

A kórházi ágyszám több mint kétszeres a szükségesnek, de minden egyes megszűnő rozsdás vaságy köré élőláncot vontok.

Hárommillió barom leszavazta a (különben nem túl tehetséges) kezdeményezést, hogy az egyetemek ne bocsássanak ki ezerszámra állástalan bölcsészeket közpénzen.

UBUNTUFAN: Sírsz a 30%-os gázemelés miatt? Angliában pl. az elmúlt évben majden 100%-kal ment fel a gáz ára. Kádár óta, csak a Fitymafejű hiszi (vagy nem hiszi, csak olyan gátlástalan, hogy mondja) hogy megállítja az energiaárakat a határnál.

MAGYAR: te pedig magadat kösd fel.

XY: Megnevezem neked az ország tönkretevőit:
- Orbán viktor (2000-2002) Az addig szavakban elátkozott, de tettekben továbbvitt Bokros csomag helyett, agyatlan költekezéssel tönkretette az addigi eredményeket.
- Medgyessy Péter (2002-2004) A költségvetési ámokfutó, aki ciklus elején osztogatva is elvesztette a népszerőségét
- Gyurcsán Ferenc (2004-2006) Aki két évig nem kormányzott, mert jöttek a választások.
- Orbán Viktor (2006-) Aki ha már veszített, most inkább négy évig blokkolja a kormányzást, kerül az országnak amibe kerül
- Gyurcsány Ferenc (2006-) Aki van olyan tehetségtelen, hogy blokkolni lehet a kormányzását.
- És persze TI, akik a racionalitás csíráját sem mutatjátok

balev 2008.04.24. 23:14:51

Bedi,

Talán nagyobb lenne az adófizetési hajlandóság, ha ésszerű lenne annak a mértéke. A probléma ott van, hogy eszement mértékben tömködni kell fent a zsebeket.
Az emberek joggal várják el, hogy először fentről mutassanak példát. Szép dolog a "fair play" ötlet, csak így nem fog működni.
Az adózási rendszert meg át kellene már rég alakítani és nem az élőmunkát, hanem a fogyasztást kellene jobban megadóztatni. Mert a semmiből nem tudsz vásárolni, nemhogy félretenni.

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.04.24. 23:20:36

Az internetadóval nem az a baj, hogy 70, azaz hetven forintot levonnak kultúrára. Leszarom.

A baj az, hogy Kis Vuk és társai kapják a pénzt.


Magyarországon pedig nem drága a net, csak a buta átlagot (ez kb 60%) egyáltalán nem érdekli. Az ő bajuk.

trogger 2008.04.24. 23:22:02

Mit is írtok itt helyenként, skacok:

"Ti se az országra haragudjatok, hanem erre a tetves szemét zsidó-komcsi mocsoktengerre, és zavarjátok el őket."

"igen csak mi fasznak ha csak megemlíted hogy zsidó máris lefújulnak hogy antiszemita"

Tehát, ahogy fogalmaztok: "tetves szemét zsidó-komcsi", plusz "ha csak megemlíted, hogy zsidó". Ha eleve azt emelitek ki, hogy zsidó (főleg, ha úgy, mint az első hozzászóló), akkor bizony antiszemiták vagytok, barátocskáim, vastagon.

aFx 2008.04.24. 23:27:36

a cikkben van egy tárgyi tévedés. a magyarok ugyanis sokkal többet fizetnek a belgáknál arányaiban. ugyanis az 1-2 hónappal ezelőtti index cikkben elfelejtették megemlíteni, hogy nálunk erre még jön a TB, ami nálunk nyugatabbra includeolva van. a svédeknél is. szóval arányaiban kb másfélszer annyit fizetünk, mint a második. és feleannyink marad. ennyi.

azért kell az adó, hogy legyen magyar nyelvű tartalom...
"- és aki nem tud angolul, az dögöljön meg?
- igen." -- BME-VIK, 2004 ősze, amikor kiderült, h nincs magyar nyelvű jegyzet, mert elavult lenne mire megírnák

kicsi az ország, a kedvünkért nem fognak mindent lefordítani. lehet tiltakozni, lehet dehát magyarokvagyunkozni, meg kell tanulni idegen nyelveken. sokminden elérhető magyarul, de ha gyorsan kellenek a hírek, akkor tudni kell legalább angolul. minimum társalgási szinten. különben egy drivert nem fog tudni a delikvens felrakni. az infos ismerősök türelme pedig véges.
"több magyar tartalom fejlesztésére akarják fordítani" wtf???? és akkor több lenne a netező, ha lenne több magyar tartalom? mégis, milyen tartalom kéne, hogy netezzenek az emberek? web0.1es keményen szponzorált, persze szakértői véleményekkel alátámasztva?;> ó, ez ismerős, mint amikor anno a mindenkiNET végén közölték, h nekem jobban megéri havi 20/40 órát neteznem ugyanannyiért, amennyiért előtte havi 160 megvolt. végülis leszoktattak minket a reggel 6:50kor kelés lekapcsolni a gépet jelenségről, ez tény;> a nincs rá igény is hazugság. drága. a gép is drága, de egy p166os már alkalmas a célra, egy p2es meg már a winampot is elbírja mellette. tapasztalat. ma 0.8, holnap mennyi lesz?

vagy csak simán ha nincs net, senki nem blogol és könnyebben kézbentarthatóak az információk? mert a net luxus, toljuk agyon adóval?;> maradnak a hírcsatornák, amik minket támogatnak?;> jó ötlet, demokráciában pedig tökéletesen járható út. az adóból meg pl lehet a hírportálokat pénzelni, mondjuk cikknek álcázott hirdetésekkel. ez eddig okés, csak a járulékos kárig már megint nem jutnak el azok, akiknek kéne, mert mellékhatások lesznek. nemcsak pszichihológiai alkalmasság kéne ide, hanem IQteszt is. 80 alatt pedig mindenkit kivágni a fenébe. funkcionális analfabétákat szintén. ilyen alapon egy kétbites egységet is bedobhatnánk képviselőnek (passtroughal, központi vezérlőegységre kötve), nem lógna, és biztosan mindig a párt szerint szavazna. és sosem nyomna mellé;>>> no persze, ha csak nem spórolnának a dróton;>

a net gyors? és olcsó? hm, "hát itt max 1gb átvitelt tudunk megvalósítani, hiába fizetsz 4ért"... megsúgom, svédeknél 300ezerért az optikát a házadig húzzák, és utánna havi 17 a Gbit/Gbit szinkron (itthoni telepítési ár?;>)... 8megás adsl + digitv full + telefon 15. a 2/27Mbpses ADSL2 12 magában, ahol lehet, a 10/100as LAN ugyanennyi. a netelérés javult, de az hazugság, h nem vagyunk lemaradva. le vagyunk, nagyon is.

a fogjuk az egészet a valakikre meg max megosztásra jó. fogjuk az orvosokra, a bkvra, az ellenőrökre, a sárgapapgájokra, a kiskutyákra, az övsömörösökre. ne általánosítsunk már. komolyan, már a tököm kivan, hogy itthon mindenki hibás meg senki sem.

elhúzni meg tényleg a legjobb megoldás.

mb 2008.04.24. 23:27:36

Hadd tegyek hozzá valamit: én megléptem a kiköltözést, Dániáig jutottam.
Két tény Dániáról: 1. Az utóbbi felmérésekben a legboldogabb embereknek a dánokat hozták ki, 2. A legfelsô adókulcs itt 60%. Igen, az emberek 100 megkeresett koronából 40-et visznek haza, a többi megy az államnak, és büszkék rá, hogy ôk adózzák a legtöbbet a világon (vagyis nem a belgák, nemtom a post írója honnan vette ezt).

Ugyanakkor: a dánok szerint az állami szolgáltatások szinvonala a többi skandináv országhoz képest rosszabb, a kórházi higiéniától a tömegközlekedésen át a közoktatásig mindennel elégedetlenek az emberek. Ha társaságban szóba kerül a téma, hirtelen mindenkinek elôkerülnek a történetei a kórházi kezelésrôl, vagy a vonaton tapasztalt tömegnyomorról. DE: Egyvalamiben MINDEN dán egyetért: ha tudná, hogy plusz 10% adóval jobbá tehetné az országot, simán fizetnének 70%ot is. Mert tudják, hogy egy szekeret tolnak.

Nekem az a véleményem, hogy mind a tízmillió magyarnak le kéne lehúznia Skandináviában egy pár hónapot, okulásként. Abban viszont egyetértek, hogy a politikusokkal kellene kezdeni a sort.

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.04.24. 23:46:46

mb: azért az nem teljesen mindegy, hogy 150.000 Ft-os átlagfizetésed 50, vagy 400.000 Ft 60%-át fizeted be adóként. Számold csak ki, hogy mennyi marad, mikor jársz jobban.

aha 2008.04.24. 23:54:42


nagyon egyetértek bedivel.

mert ameddig a legtöbben megelégszenek azzal a gyermeteg magyarázattal, hogy " A probléma ott van, hogy eszement mértékben tömködni kell fent a zsebeket" és egy kis öszeesküvéselmélettel, addig semmi nem lesz ebből az országból.

ameddig a legképtelenebb baromságokkal, amikor egyszerre ígérünk adócsökkentést, növekedést, kedvezményeket, ingyenes ezt-azt lehet választásokat nyerni itt, addig nem lesz semmi.

és majd lehet utálni a következő kormányt is
bedi felsorolása is nagyon jó az ország tönkretevőiről

aha 2008.04.25. 00:04:11

gumimaci a cigányozáson kívül azon is kellene gondolkozni, hogy pl. 800 ezer munkaképes korú rokkantnyugdíjas van ebben az országban, egy rakás korengedményes nyugdíjas, gyesen, gyeden lévő. Az 5 millió nem adófizető, aki mind kap valamilyen adóból fizetett támogatást (gyes, gyed, nyugdíj, segély)

megmegvolt 2008.04.25. 00:10:27

gumimacinak azt is illene tudni, hogy a szociális (és olyan jellegű) támogatások (pl. 65 éven felüliek ingyen utazása, gáz és távhő kompenzáció stb. sőt családi pótlék) túlnyomó részét nem cigányok kapják. Ismert, hogy nálunk egy csomó támogatás nem vagyoni helyzethez kötött, a fő gond, hogy azok is részesülnek belőle akik nem szorulnak rá.

balev 2008.04.25. 00:14:50

aha,

igazad van, valóban nem csak a zsebek tömködése önmagában a probléma. De talán először fentről kellene példát mutatni, hogy hogyan is kell tisztességesen élni.

milarepaverzió 2008.04.25. 17:59:35

én pedig szeretném javasolni a kommentelők elmegyógyászati átvizsgálását, mielőtt esetleges szellemi fogyatékosságuk következtében jóvátehetetlen károkat okoznának ezen az oldalon

Najmányi László · http://wordcitizen.hu 2008.04.25. 18:11:20

Semmiféle szellemi közösséget nem vállalok az írásomat kommentáló rasszistákkal, vérgőzös rémálmokat hirdetőkkel. Írásom célja nem indulatok kiváltása, hanem elgondolkodtatás volt. Egyetértek milarepaverzióval: javaslom a dühöngőknek, hogy kérjenek pszichiátriai segítséget. Az ország kétségtelenül nehéz helyzetét nem további rombolással, gyűlölködéssel, hanem tiszta, nyugodt fejekben születő ideákkal lehet megoldani.

jégkrémbalett 2008.04.25. 20:39:00

tisztelt Najmányi és kedves milarepám!
a kommentelők valóban terápiás kezelésre szorulnak, ennek ellenére elgondolkodtató, hogy éppen ezen az oldalon dühöngenek...bennem felmerül, hogy a cikk volt indulatokat kiváltó, és talán kevés volt benne a tiszta, nyugodt fejekben születő idea.

Najmányi László · http://wordcitizen.hu 2008.04.25. 21:10:52

Kedves jégkrémbalett fedőnevű kommentáló!
Azt hiszem a meglehetősen higgadt hangvételű, tényekre hívatkozó írásban biztosan volt legalább egy fontos, konstruktív, megfontolandó idea: a javaslat a politikusok periodikusok mentálhigiénés átvilágítására. Negálni, kritizálni könnyű, különösen kódnéven. Várom a te javaslataidat is. A saját neveddel tedd őket hitelessé.

bazalt 2008.04.26. 15:19:11

1. Csak az szavazhasson parlamenti/önkormányzati/népszavazáson, aki fizet adót. Ebből a körből ki kell venni azokat, akik a jövedelmüket kizárólag az államtól kapják: segélyezettek, nyugdíjasok, közalkalmazottak, stb. Valamelyik okostojás (talán a kókány?) amúgy is RT-hez hasonlította Magyarországot. Na hát egy RT közgyűlésén is csak a részvényes (tehát aki befizetett) szavazhat.

2. Ha már mindenről népszavazunk, miért ne lehetne kiírni ügydöntő népszavazást pl. az alábbiakra:
a) Az összes politikus, aki bármilyen választáson jelölt lesz, essen át alkalmassági vizsgálaton (ennek mibenlétét hozzáértők határoznák meg, pl. pszichiátriai teszt, IQ teszt, stb.), melynek eredménye legyen nyilvános*.
b) Bárminemű költségtérítést, pluszjuttatást, fizetést, stb. legalább olyan szinten könyvelni mint azt egy szimpla egyéni vállalkozó teszi, havonkénti nyilvános* bevallással.
c) Bármilyen cégben, szervezetben, kamarában ha egy politikus benne van (tag, részvényes, alkalmazott, tulajdonos), akkor annak a szervezetnek is legyen nyilvános* a könyvelése.

*nyilvános alatt azt értem, hogy azok számára nyilvános, akik fizetnek adót.

jégkrémbalett 2008.04.26. 15:29:01

Kedves Najmányi László, köszönöm a választ, sajnálom, hogy ilyen félreérthető voltam..éppen hogy nem negálni akartam, hanem a negálás ellen próbáltam szót emelni. Arra próbáltam felhívni a figyelmet, hogy van itt pár, a szemnek bántó bejegyzés ezen az általam kedvelt oldalon, és elgondolkodtam, hogy hogyan történhetett ez. (Ezek egy része azóta szerencsére eltűnt.)
A cikk alapgondolatát, vagyis a javaslatot, amit te is kiemeltél, elgondolkodtató/megfontolandónak, ezen kívül rendkívül szellemesnek találom, de a cikk bizonyos részei, például:"miközben a hatalom baráti köre biztosan tovább fog gazdagodni", engem nagyon emlékeztetnek azokhoz az unásig ismételt frázisokhoz, melyek a kommentek között, természetesen sokkal elvetemültebb formában meg is jelentek. Szerintem, egy ilyen megállapítás, még ha igaz is, nem konstruktív. És úgy tűnik indulatokat is kiváltott. Ez vonatkozik elsősorban az egész utolsó bekezdésre, amely igen csak komor képet fest ("Csak őrültek képzelhetik, hogy móka lesz gazdagnak lenni egy tönkretett, tönkretevőiket gyűlölő országban."). Persze lehet, hogy én vagyok az egyetlen, akit ez a fajta hozzáállás untat és lehangol. És ha szabad, tőled idéznék: Írásom célja nem indulatok kiváltása, hanem elgondolkodtatás volt.

steve · http://beth.hu 2008.04.26. 16:12:14

ha esetleg valaki le akarna lepni innen nyugodtan kuldjetek CV-t

beth.hu/

nem csak infroamtikusok is johetnek!

steve · http://beth.hu 2008.04.26. 16:13:45

bocsi mar kicsit lereszegedtunk az ir sortol :DDD
nem tudok irni

 

TRANZIT HUNGARY EGYESÜLET © 2007-2008